mystreetfashion.blogg.se

hej, dehär är joanna. Jag bloggar mest om mode men lite annat också, jag älskar att göra om kläder, dansa, sjunga och rita.

gradient lips

Kategori: makeup m.m.

detta är en slags läpp sminkning som jag har använt ganska ofta på senaste tiden och man brukar vanligtvis se det på ulzzangs. jag har verkligen found a liking till detta och mina friends har frågat mig hur man gör så här är det!
först har vi mig här da
 
 
den här bilden tycker jag förklarar processen ganska bra:
innan man börjar kanske man vill avlägsna lite död hud på läpparna. då kan man ta en tandborste och gnugga lite försiktigt!
1: dutta på lite läpp balsam
2: lägg concealer all over
3: här brukar jag använda ett läppstift först för att färgen ska sitta längre
4: sen tar jag läppglans och så duttar man lite med fingertopparna så att färgen gradvis försvinner
5: detta är valfritt, men man kan också lägga lite extra färg utmed några av "rynkorna" man har på underläppen. man kan ifs lägga på överläppen om man vill. det blir som en liten extra cool effekt :)
                                                    
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: