mystreetfashion.blogg.se

hej, dehär är joanna. Jag bloggar mest om mode men lite annat också, jag älskar att göra om kläder, dansa, sjunga och rita.

foundation tips!!

Kategori: makeup m.m.

hello! fick en ny foundation av en kompis, tack så myckeet Michaela!! Den är från M.A.C dåra och den är riktigt snygg! Min är NC nånting och är gul till tonen och lite shimmery/glittrande. Själv så älskar jag när huden blänker och man ser jätte fräsh ut, men man kanske vill lägga på lite transparent puder runt da t- zone så att det inte blir glänsigt på fel ställen. Haha, då kmr folk tro att man har svettats en del istället...Iaf, så om ni ska köpa en mac foundation så brukar det finnas så att man kan köpa NC(nummer) eller NW(nummer). NC står för människor med mer gul underton i hyn och NW är för råsa/peach undertonade människor.Jag kan göra ett lite mer detaljerat inlägg på hudtoner i ett annat inlägg.
OK, här är den:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: